best
Master of 127.0.0.1
Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 150
|
|
Cred ca toata lumea stie ca Quake IV foloseste enginul de la Doom3.Doom-ul lansat anul trecut 2004) nu prea a împlinit asteptarile fanilor. Mai degraba as spune ca le-a desplinit. La fel ca si seria veche Doom, Quake era o legenda, Quake 1 a uimit prin grafica poligonala si level design, Quake 2 a dus mania pe noi culmi, iar despre Quake 3 Arena stie toata lumea….
Storiul incepe cu caracterul Matttew Kane, soldat de elita si membru Rhino Squad. Iei arma, ucizi tot ce misca, gasesti noi arme, dregi viata, iar omori, ajungi la final de nivel, apesi butonul magic implementat de id înca de pe vremea lui Wolfenstein 3D si treci la nivelul urmator unde o iei de la capat. Povestea se mai rasuceste pe ici pe colo, cât sa fie rost de-un spoiler mic, asa cum îi sta bine unui joc liniar si orientat pe ciuruiala. De undeva de pe la jumatatea celor 7 ore de joc am renuntat sa mai urmaresc firul narativ, fiind prea elevat pentru gustul meu. Pe scurt, daca jucati Quake, în mod clar nu va fi pentru story.
Cum povestea nu promitea nimic, am încercat sa gasesc putin imbold la omor în varietatea misiunilor. Du-te si recupereaza-l pe doctor, escorteaza pe private Ryan care pune bombe, foloseste tunul ca sa spargi o usa, plimba-te cu tancul si simte-te ca într-un arcade vechi, în care munitia este nelimitata, cam atât învârte jocul. Mereu hoarda de inamici, mereu omor, mereu lipsa de munitie, mereu aceeasi supa de sânge amestecata cu butoane de final de nivel, esenta de scriptare excesiva si linearitate abuziva. Noroc ca exista situl si am downlodat chaturile la Quake 4 (God, give all, si altele).
Decorarea interiorului din Quake 4 urmeaza trendul ponosit al numeroaselor productii cu alieni si alienati. Bare de metal, usi de metal, scari de metal, grilaje de metal, sânge cât cuprinde, cam putine elemente pentru mobilarea unui joc întreg. Daca nu e gri prafuit e fier ruginit, chestie faina acum ceva ani, când înca era o noutate. Eu cred ca de aceea au si inclus producatorii doza mare de întuneric: le era si lor sila de cromatica limitata pe care o foloseau, sau le era lene sa coloreze partile respective. Sincer baieti, putin roz sau mov ar fi inviorat foarte mult perisajul. Pe de alta parte, bezna este un lucru bun. E ca si când te-ai rataci pe drum în Uzbekistan: drumul care are mai putine gropi e cel bun. Asa si aici: cauta o zona întunecoasa, pentru ca în mod sigur pe-acolo se continua nivelul. Nu cauta cai alternative. Nu exista. O singura usa se va deschide în mod miraculos pentru a permite avansarea în joc. Restul pauza. Probabil ca n-au avut bani de mobila si de mosntri pentru zonele respective.
Nu se pote spune ca Quak4 IV displacut, dar nici ca nu e bun pentru jucat. Quake 4 este un joc peste medie, dar nu este pe care toata gamerele îl astepta. Primele nivele ale sale sunt placute. Arme zdravene, sunet. AI cam limitat de ambele parti conduse de algoritm, scriptat pâna în dinti, cam scurt si lipsit de cea mai mic urma de inovatie adevarata, produsul celor de la Raven ramâne cantonat în standardele genului de acum prea multi ani. Quake 4 a mostenit engine-ul Doom 3 si cam toate lipsurile FPS-ului anterior. Mupltiplayerul doar cu cateva “deathmatch” harti.
sursa: totalgames.ro
Modificat de best (acum 17 ani)
_______________________________________
|
|