cyber007
Senior
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 109
|
|
Rezultatele mediocre in concurenta cu Google s-au lasat cu demisia directorului executiv si restructurarea activitatilor online.
Cel mai iubit portal de Internet din lume, Yahoo!, a anuntat la inceputul acestui an rezultate financiare mediocre, profit in scadere si costuri operationale din ce in ce mai mari, scaderea cotelor de piata pe diverse segmente si renuntarea la unele servicii dorite de utilizatori, precum Yahoo! Photos. Imediat dupa aceea a inceput restructurarea. Yahoo! pierdea teren in fata Google pe segmentul cautarilor online, la publicitate pe Internet abia daca s-au mentinut incasarile pe linia de plutire, serviciul de e-mail era blocat de spam, in timp ce Google continua sa creasca „doubledigit“, adica peste 10% in fiecare an (cu mult peste acest procent). In tot acest timp, salariul lui Terry Semel a crescut, trecand anul trecut de 71 milioane dolari. Actionarii Yahoo! nu au luat masuri pentru a-l pedepsi pe Terry Semel, dar directorul executiv al companiei, care a condus portalul timp de sase ani, a decis sa demisioneze, considerand ca va aduce astfel un suflu nou companiei. Dar nu trebuie sa exageram situatia portalului. Yahoo! News a devenit numarul unu mondial ca audienta, depasind CNN, Fox News, MSNBC sau BBC, iar Google News este departe in urma. Pe segmentul video online, Yahoo! si-a depasit rivalii si este numarul doi detasat dupa YouTube, iar pe segmentul utilizatorilor de telefon mobil este pe primul loc. In urma cu doua saptamani, Yahoo! a cumparat site-ul de sport Rivals.com pentru a-si consolida prezenta pe segmentul stirilor de sport, extrem de populare.
Achizitii pentru relansare Rivals.com, unul dintre cele mai populare site-uri de sport din Statele Unite, avea inainte de achizitie o audienta de peste doua milioane de utilizatori, fiind orientat in special spre stirile si informatiile din fotbalul american si baschet. Portalul avea circa 180.000 de membri care si-au facut conturi premium, cu plata, si castiga de asemenea bani seriosi din reclame online, comert electronic si recrutare pentru grupurile sportive. Pe site sunt realizate circa 105 site-uri ale colegiilor americane care au echipe de fotbal sau baschet si, de asemenea, alte 48 de site-uri de licee. Portalul Rivals va fi integrat in Yahoo! Sports. Suma platita pentru el nu a fost facuta publica de oficialii celor doua companii. Managerii Yahoo! cred ca Rivals, beneficiind acum de promovarea specifica Yahoo!, va creste substantial in urmatoarea perioada. Yahoo! Sports avea, la momentul tranzactiei, circa 15 milioane utilizatori pe luna, fiind mai popular decat site-ul postului TV de sport ESPN. Analisti independenti au estimat Rivals.com la circa 50-75 milioane dolari.
Yahoo!, care sta foarte bine pe segmentul video online, a cumparat recent si o firma start-up, specializata in editarea de filme. Compania Jumpcut va furniza tehnologia necesara site-ului Yahoo! Video, pentru ca utilizatorii sa-si poata edita online clipurile incarcate pe site. Desi detaliile nu au fost facute publice, se pare ca Jumpcut va ramane un site independent detinut de Yahoo!. „Vrem ca fiecare clip care urmeaza sa fie postat pe Internet sa fie editat cu uneltele pe care le furnizam noi“, a declarat un oficial Jumpcut. Industria de video online creste spectaculos peste tot in lume, iar utilizatorii amatori au nevoie de ajutor pentru a prelucra creatiile personale. Statisticile prezentate de firmele de analiza la finalul saptamanii trecute au dezvaluit faptul ca Yahoo! si-a consolidat pozitia pe segmentul video online si concureaza liderul pietei, tandemul Google/YouTube. Lansat exact in urma cu un an, Yahoo! Video a ajuns acum la o cota de piata de circa 6,2%, cu aproximativ 434 de milioane de videoclipuri in baza de date. Spre deosebire de YouTube, Yahoo! Video are semnate contracte de parteneriat cu principalele corporatii media, nedorind sa riste procese costisitoare. YouTube este actionat in justitie de Viacom, proprietarul MTV, pentru difuzarea fara acord a unor clipuri video protejate, iar daunele cerute sunt de un miliard de dolari. Yahoo! are insa acordul Viacom (patronul MTV) pentru a difuza programe.
Sursa:Saptamana Financiara
|
|