cyber007
Senior
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 109
|
|
Microsoft, Yahoo! si Google poarta batalii pe toate fronturile. De ani intregi, gigantii spatiului virtual intretin un veritabil razboi, care face insa Internetul mai viu si utilizatorii mai cistigati. Cei trei colosi web arunca miliarde de dolari pe piata serviciilor online pentru a mai cuceri cite o reduta in fata adversarului.
Uneori, lupta se da si in tribunal, cum s-a intimplat recent, cind Google a reclamat ca functia de cautare a Windows Vista dezavantajeaza concurentii, iar Microsoft a fost obligat sa modifice sistemul de operare. Armele sint sofisticate si se fac simtite in toate domeniile Internetului: publicitate, search, web storage, servicii sociale sau instant messaging. „Microsoft are in arsenal monopolul asupra pietei sistemelor de operare, Google arhicunoscutul sau motor de cautare, iar Yahoo! serviciul de email si un portofoliu imens de continut si servicii”, descrie pe scurt atuurile combatantilor Ionut Oprea, director de comunicare la MediaPro Interactiv. Daca Google s-a impus pe piata motoarelor de cautare in fata serviciilor Yahoo! Search si MSN (Microsoft Network) Live Search, pe celelalte fronturi concurentii se bat la foc automat. „Razboiul a inceput o data cu Google”, arata Oprea. „Si Yahoo!, si Microsoft au avut ocazia sa cumpere compania cu cel mai folosit motor de cautare de pe Internet, insa i-au subestimat potentialul”, continua el. In 2004, Microsoft a declarat oficial razboi companiei fondate de Larry Page si Sergey Brin, cind Bill Gates a recunoscut ca Google „ne-a facut praf”. De atunci, colosul miliardarului american a luat constant drept tinta compania concurenta si pompeaza bani in platforme publicitare online.
Prima batalie s-a dat insa intre Microsoft si Yahoo! inca dinainte de a fi aparut Google. Companiile s-au inclestat asupra serviciului de e-mail, amindoua crezind ca acesta „putea avea o varianta gratuita, insa extrem de limitata, care sa fie punctul de plecare pentru a vinde variante premium“, explica Ionut Oprea. Astfel, ele isi puteau completa veniturile din publicitate cu cele din vinzarea conturilor de e-mail premium. Gigantii au ramas insa descoperiti in fata ofensivei Gmail, serviciul gratuit de la Google care a spulberat si limitarile spatiului de depozitare, devenind acum al treilea serviciu de e-mail. „Yahoo! si Microsoft au recuperat terenul pierdut si si-au pastrat primele doua locuri in topul serviciilor de e-mail, Yahoo! Mail fiind liderul. In plus, Yahoo! a anuntat de curind ca ofera, gratuit, spatiu nelimitat de e-mail”, rezuma directorul de comunicare al MediaPro Interactiv.
Astfel a fost inlaturata dominatia Google din acest trio in materie de web storage, care incepuse din prima cu 1 GB, ajungind acum la aproape 3 GB. Yahoo! a cistigat si a doua lupta, data pe portaluri generaliste. MSN, la rindul sau, a atras audiente si venituri din publicitate semnificative in acest sector, specifica Oprea.
O lupta mai putin vizibila are acum ca miza suprematia pe piata de publicitate. Google a dat startul prin achizitionarea in aceasta primavara, cu 3,1 miliarde de dolari, a companiei Double Click, ce oferea cel mai folosit sistem de servire a reclamelor pe Internet. Google a reinnoit in 2005 si un contract cu AOL pentru search advertising, indelung rivnit de Microsoft. Yahoo! a incercat sa tina pasul cumparind de indata firma de publicitate Right Media, un serviciu similar, cu 20.000 de clienti in portofoliu. La rindul sau, Microsoft a anuntat in mai ca va cheltui sase miliarde de dolari pentru compania aQuantive, cea mai mare tranzactie din istoria companiei. In afara de aceste achizitii, Google si Microsoft si-au consolidat pozitia in mediul publicitatii online prin tehnologiile AdWords, respectiv AdCenter, iar Yahoo! a lansat SmartAds, platforma de advertising pentru audiente puternic targetate. „Google domina in acest moment segmentul reclamelor text si al celor contextuale, iar Yahoo! si Microsoft sint jucatori importanti, prin proprietatile lor online, in zona publicitatii clasice, de tip display advertising si online sponsorship”, concluzioneaza Ionut Oprea.
Sursa: Cotidianul
|
|