Hacking and more...
HaCkinG CulT
|
Lista Forumurilor Pe Tematici
|
Hacking and more... | Reguli | Inregistrare | Login
POZE HACKING AND MORE...
Nu sunteti logat.
|
Nou pe simpatie: Thedark15 la Simpatie.ro
| Femeie 24 ani Bacau cauta Barbat 24 - 46 ani |
|
CoRtEz
Junior+
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 32
|
|
(c) free boy
Cu totii stim ca limbajul JAVA SCRIPT este inrudit cu limbajul HTML (HyperText Markup Language) JAVA SCRIPT se incadreaza in tagu-uri , acele tag-uri sunt <script> si </script> , va voi da un exemplu
<script language=JavaScript> Codul JavaScript </script>
unde codul JS(java script) este cuprins intre <script> si </script> , asa cum am precizat mai sus . In documentul HTML se pot folosi foarte multe astfel de tag-uri (cate doriti dvs) , insa daca urmati sa folositi js acestea trebuie plasate intre <head> si </head> din fisierul html . Astfel funcţiile sunt īncărcate īnainte ca pagina să īnceapă să se afişeze şi nu vor apărea niciun fel de erori ale codului. Deoarece browserele nu recunosc scriptul pus in <script> , v-a trebui sa treceti peste asta plasand acest tag in documentul html <script language="JavaScript">
In randurile ce urmeaza vom crea primul script JS cu ajutorul onMouseover şi onMouseout
<a href="exemplu.html"onMouseover="window.status=’acesta este primul meu script in js’; return true">da click aici!!</a>
Si acum sa explicam :
a) onMouseover=" " - face ca browserul sa astepte o alta comanda in interiorul ghilimelelor. b) window.status=”acesta este primul meu script in js” – ii spune browserului sa afiseze text-ul dintre ghilimele c) return true – ii spune browserului ca valoarea este adevarata si acesta afiseaza textul
Variabile, funcţii şi operatori
Dupa cum am vorbit si mai sus despe tag ul <script> , variabilele se declara astfel:
<head> <script language="JavaScript"> var name=value; </script> </head>
Să explicăm: 1. var Asta indică faptul că vrem să declarăm o variabilă. 2. name Ăsta e numele pe care īl atribuim variabilei. 3. value Asta e valoarea iniţială pe care vrem să o aibă variabila. Poate fi un număr, un cuvānt
Folosirea numerelor , adica ii putem atribui o varibila folosind numere , dar plasandu-le dupa “=”
var cost=16;
le putem pune si numere cu zecimale
var cost=16,536;
Operatori , ei pot fi de mai multe feluri matematici , de comparare si logici
Acum ii vom exemplifica pe fiecare in parte
Operatori matematici: +; - ;*; / ;%; Operatori logici: && (şi) ;|| (sau); ! (nu); Operatori de comparare: > ;<; >=; <=; Pe biti: &; | ;^; ~ ;<<; >>;
PENTRU A INTELEGE MAI BINE VA VOI DA CATEVA EXEMPLE
Deschiderea unei ferestre de tip popup la o acţiune
<script language="javascript" type="text/javascript"> <!-- function fereastraNoua(mesaj) { fereastra = window.open("about:blank", "_blank", "width=450, height=250, menubar=0, titlebar=0, toolbar=0, status=0, scrollbars=1" fereastra.document.write(mesaj) } --> </script>
Autosubmit īn x secunde
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> <html> <head> <title>Tutorial</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <script type="text/javascript" language="JavaScript"> function data(valoare) { valoare--; var numar_zile=Math.floor(valoare/86400); var secunde_ramase_pentru_ore= valoare % 86400; var numar_ore=Math.floor(secunde_ramase_pentru_ore /3600); var secunde_ramase_pentru_minute=secunde_ramase_pentru_ore % 3600; var numar_de_minute=Math.floor(secunde_ramase_pentru_minute/60); var numar_de_secunde=secunde_ramase_pentru_minute % 60; var unitate_zi=" zile "; var unitate_ora=" ore "; var unitate_minut=" minute "; var unitate_secunda=" secunde";
if(numar_zile==1) { unitate_zi=" zi "; }
if(numar_ore==1) { unitate_ora=" ora "; }
if(numar_de_minute==1) { unitate_minut=" minut "; }
if(numar_de_secunde==1) { unitate_secunda=" secunda"; }
window.status=numar_zile+""+unitate_zi+""+numar_ore+""+unitate_ora+""+numar_de_minute+""+unitate_minut+""+numar_de_secunde+""+unitate_secunda; if(valoare<=0) { document.formular.submit(); } setTimeout("data("+valoare+"",1000); } </script> </head> <body <?php if(!isset($_GET['auto_submit'])) { echo 'onLoad="data(10)"'; }?> > <form method="get" name="formular" action="tmp.php"> <table align="center" width="30%" cellpadding="1" cellspacing="2" border="1"> <tr> <td> Intrebare:<br /> Ratza impunge? </td> </tr> <tr> <td> <input type="checkbox" name="raspuns[]" value="da">Da! </td> </tr> <tr> <td> <input type="checkbox" name="raspuns[]" value="nu">Nu! </td> </tr> <tr> <td> <input type="hidden" name="auto_submit" value="1"> <input type="submit" name="raspunde" value="Raspunde la intrebare"> </td> </tr> </table> </form> </body> </html>
Explicaţia codului:
Cod:
<script type="text/javascript" language="JavaScript"> function data(valoare) { // se transmite ca parametru numarul de secunde ramase pana la submit valoare-- ; // numarul de secunde ramas pana la autosubmit este decrementat cu o unitate var numar_zile=Math.floor(valoare/86400); // se calculeaza numarul de zile ramase var secunde_ramase_pentru_ore= valoare % 86400; var numar_ore=Math.floor(secunde_ramase_pentru_ore /3600); // se calculeaza numarul de ore ramase var secunde_ramase_pentru_minute=secunde_ramase_pentru_ore % 3600; var numar_de_minute=Math.floor(secunde_ramase_pentru_minute/60); // se calculeaza numarul de minute ramase var numar_de_secunde=secunde_ramase_pentru_minute % 60; // se calculeaza numarul de secunde ramase var unitate_zi=" zile "; var unitate_ora=" ore "; var unitate_minut=" minute "; var unitate_secunda=" secunde";
if(numar_zile==1) { unitate_zi=" zi "; }
if(numar_ore==1) { unitate_ora=" ora "; }
if(numar_de_minute==1) { unitate_minut=" minut "; }
if(numar_de_secunde==1) { unitate_secunda=" secunda"; }
window.status=numar_zile+""+unitate_zi+""+numar_ore+""+unitate_ora+""+numar_de_minute+""+unitate_minut+""+numar_de_secunde+""+unitate_secunda; // se afiseaza in status bar timpul ramas pana la autosubmit if(valoare<=0) { // daca numarul de secunde ramase este mai mic sau egal cu 0 se face submit document.formular.submit(); } setTimeout("data("+valoare+"",1000); // se autoapeleaza functia data odata pe secunda – atentie 1000 reprezinta milisecundele (1s=1000milisecunde) A NU SE MODIFICA ACEASTA VALOARE } </script>
(/c)
exemplele le-am luat de pe un site si le-am modificat , in rest am mai scris eu , dar nu asta conteaza , conteaza sa intelegeti voi
Modificat de CoRtEz (acum 17 ani)
|
|
pus acum 17 ani |
|