Hacking and more...
HaCkinG CulT
Lista Forumurilor Pe Tematici
Hacking and more... | Reguli | Inregistrare | Login

POZE HACKING AND MORE...

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
Bianca xxx Profile
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 43 ani
Hacking and more... / Web-DesiGn Stuff / tutorial java script Moderat de Shocker
Autor
Mesaj Pagini: 1
CoRtEz
Junior+

Inregistrat: acum 16 ani
Postari: 32
(c) free boy



Cu totii stim ca limbajul JAVA SCRIPT este inrudit cu limbajul HTML (HyperText Markup Language)
JAVA SCRIPT  se incadreaza in tagu-uri , acele tag-uri sunt <script> si </script> , va voi
da un exemplu

<script language=JavaScript>
Codul JavaScript
</script>

unde codul JS(java script) este cuprins intre <script> si </script> , asa cum am precizat mai sus . In documentul HTML se pot folosi foarte multe astfel de tag-uri (cate doriti dvs) , insa daca urmati sa folositi js acestea trebuie plasate intre <head> si </head> din fisierul html . Astfel funcţiile sunt īncărcate īnainte ca pagina să īnceapă să se afişeze şi nu vor apărea niciun fel de erori ale codului.
Deoarece browserele nu recunosc scriptul pus in <script> , v-a trebui sa treceti peste asta  plasand acest tag in documentul html <script language="JavaScript">

In randurile ce urmeaza vom crea primul script JS cu ajutorul onMouseover şi onMouseout

<a href="exemplu.html"onMouseover="window.status=’acesta este primul meu script in js’; return true">da click aici!!</a>

Si acum sa explicam :

a) onMouseover=" "  - face ca browserul sa astepte o alta comanda in interiorul ghilimelelor.
b) window.status=”acesta este primul meu script in js” – ii spune browserului sa afiseze text-ul dintre  ghilimele
c) return true – ii spune browserului ca valoarea este adevarata si acesta afiseaza textul

Variabile, funcţii şi operatori

Dupa cum am vorbit si mai sus despe tag ul <script> , variabilele se declara astfel:

<head>
<script language="JavaScript">
var name=value;
</script>
</head>

Să explicăm:
1. var
Asta indică faptul că vrem să declarăm o variabilă.
2. name
Ăsta e numele pe care īl atribuim variabilei.
3. value
Asta e valoarea iniţială pe care vrem să o aibă variabila. Poate fi un număr, un cuvānt

Folosirea numerelor  , adica ii putem atribui o varibila folosind numere , dar plasandu-le dupa “=”

var cost=16;

le putem pune si numere cu zecimale

var cost=16,536;


Operatori  , ei pot fi de mai multe feluri matematici , de comparare si logici

Acum ii vom exemplifica pe fiecare in parte

Operatori matematici: +; - ;*; / ;%;
Operatori logici: && (şi) ;|| (sau); ! (nu);
Operatori de comparare: > ;<; >=; <=;
Pe biti: &; | ;^; ~ ;<<; >>;



PENTRU A INTELEGE MAI BINE VA VOI DA CATEVA EXEMPLE


Deschiderea unei ferestre de tip popup la o acţiune

<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--
function fereastraNoua(mesaj)
    {
    fereastra = window.open("about:blank", "_blank", "width=450, height=250, menubar=0, titlebar=0, toolbar=0, status=0, scrollbars=1"
    fereastra.document.write(mesaj)
    }
-->
</script>


Autosubmit īn x secunde

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Tutorial</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<script type="text/javascript" language="JavaScript">
function data(valoare)
    {
    valoare--;
    var numar_zile=Math.floor(valoare/86400);
    var secunde_ramase_pentru_ore= valoare % 86400;
    var numar_ore=Math.floor(secunde_ramase_pentru_ore /3600);
    var secunde_ramase_pentru_minute=secunde_ramase_pentru_ore % 3600;
    var numar_de_minute=Math.floor(secunde_ramase_pentru_minute/60);
    var numar_de_secunde=secunde_ramase_pentru_minute % 60;
    var unitate_zi=" zile ";
    var unitate_ora=" ore ";
    var unitate_minut=" minute ";
    var unitate_secunda=" secunde";

    if(numar_zile==1)
        {
        unitate_zi=" zi ";
        }

    if(numar_ore==1)
        {
        unitate_ora=" ora ";
        }

    if(numar_de_minute==1)
        {
        unitate_minut=" minut ";
        }

    if(numar_de_secunde==1)
        {
        unitate_secunda=" secunda";
        }

    window.status=numar_zile+""+unitate_zi+""+numar_ore+""+unitate_ora+""+numar_de_minute+""+unitate_minut+""+numar_de_secunde+""+unitate_secunda;
    if(valoare<=0)
        {
        document.formular.submit();
        }
    setTimeout("data("+valoare+"",1000);
    }
</script>
</head>
<body <?php if(!isset($_GET['auto_submit'])) { echo 'onLoad="data(10)"'; }?> >
<form method="get" name="formular" action="tmp.php">
<table align="center" width="30%" cellpadding="1" cellspacing="2" border="1">
    <tr>
        <td>
        Intrebare:<br />
        Ratza impunge?
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
        <input type="checkbox" name="raspuns[]" value="da">Da!
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
        <input type="checkbox" name="raspuns[]" value="nu">Nu!
        </td>
    </tr>
    <tr>
        <td>
        <input type="hidden" name="auto_submit" value="1">
        <input type="submit" name="raspunde" value="Raspunde la intrebare">
        </td>
    </tr>
</table>
</form>
</body>
</html>

Explicaţia codului:

Cod:

<script type="text/javascript" language="JavaScript">
function data(valoare)
    { 
    // se transmite ca parametru numarul de secunde ramase pana la submit
    valoare-- ; 
    // numarul de secunde ramas pana la autosubmit este decrementat cu o unitate
    var numar_zile=Math.floor(valoare/86400);
    // se calculeaza numarul de zile ramase
    var secunde_ramase_pentru_ore= valoare % 86400;
    var numar_ore=Math.floor(secunde_ramase_pentru_ore /3600); 
    // se calculeaza numarul de ore ramase
    var secunde_ramase_pentru_minute=secunde_ramase_pentru_ore % 3600;
    var numar_de_minute=Math.floor(secunde_ramase_pentru_minute/60); 
    // se calculeaza numarul de minute ramase
    var numar_de_secunde=secunde_ramase_pentru_minute % 60; 
    // se calculeaza numarul de secunde ramase
    var unitate_zi=" zile ";
    var unitate_ora=" ore ";
    var unitate_minut=" minute ";
    var unitate_secunda=" secunde";

    if(numar_zile==1)
        {
        unitate_zi=" zi ";
        }

    if(numar_ore==1)
        {
        unitate_ora=" ora ";
        }

    if(numar_de_minute==1)
        {
        unitate_minut=" minut ";
        }

    if(numar_de_secunde==1)
        {
        unitate_secunda=" secunda";
        }

    window.status=numar_zile+""+unitate_zi+""+numar_ore+""+unitate_ora+""+numar_de_minute+""+unitate_minut+""+numar_de_secunde+""+unitate_secunda; 
    // se afiseaza in status bar timpul ramas pana la autosubmit
    if(valoare<=0)
        { 
        // daca numarul de secunde ramase este mai mic sau egal cu 0 se face submit
        document.formular.submit();
        }
    setTimeout("data("+valoare+"",1000);      // se autoapeleaza functia data odata pe secunda – atentie 1000 reprezinta milisecundele (1s=1000milisecunde) A NU SE MODIFICA ACEASTA VALOARE
    }
</script>


(/c)


exemplele le-am luat de pe un site si le-am modificat , in rest am mai scris eu , dar nu asta conteaza , conteaza sa intelegeti voi

Modificat de CoRtEz (acum 16 ani)


pus acum 16 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la